مشخصات آب رادیاتور با کیفیت

 

آب مورد استفاده در تولید آب رادیاتور باید به صورت کاملا خالص و عاری از هرگونه املاح و نمک‏های محلول در آب باشد تا باعث رسوب و گرفتگی مسیرهای رادیاتور نشود.

جزء دیگر سازنده آب رادیاتور افزودنی های آن میباشد. وظیفه اصلی این افزودنی ها محافظت فلزات مختلف موجود در سیستم خنک‏ کننده خودرو از قبیل مس، استیل، آلومینیم، لحیم، چدن و ... در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. پکیج ماده افزودنی آب رادیاتور باید ضمن داشتن خواص ضدخوردگی و ضد زنگ زدگی حاوی ترکیبات ضد رسوب و ضدکف نیز باشد تا از تشکیل رسوبات در رادیاتور جلوگیری نماید. استفاده از افزودنی آب رادیاتور در تولید این محصول امری ضروری میباشد به طوری که در صورت عدم استفاده از این مواد افزودنی، شاهد خوردگی و زنگ زدگی فلزات خواهیم بود.

متاسفانه تعداد بیشماری از آب رادیاتورهای موجود در بازار تنها با ترکیب دو جزء یعنی آب تصفیه شده و رنگ، قصد ساخت آب رادیاتور را می­ کنند. ولی به جهت آن که ساختار اغلب این رنگ ها بر پایه اسیدی است لذا استفاده از رنگ در آب برای تولید آب رادیاتور موجب کاهش PH آب شده و برای خودرو بسیار مضر می‏ باشد. از جمله خواص دیگر افزودنی‏ های آب رادیاتور خنثی نمودن اثر اسیدی رنگ‏ها و حفظ PH آب در محدوده مجاز می‏ باشد. 

در ویدئوی زیر تاثیر انتخاب آب رادیاتور بی کیفیت روی قطعات خودرو را می توانید مشاهده کنید. 

 

 

کارشناسان آصامکو آماده در اختیار قرار دادن تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد آب رادیاتور و سیستم خنک کننده خودرو می باشند. لطفاً با ما در ارتباط باشید.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سالار گفت:
سلام
چند وفت پیش من آب رادیات خریدم یه مقدار اضاف اومد گذاشتم پشت ماشین
بعد از چند وقت که رفتم بردارم بریزم تو ماشین دیدم کامل رنگش رفته. آیا باز قابل استفاده هست یا نه؟
    ادمین گفت:
    با سلام.
    خیر مشکلی پیش نمیاد. البته اگر از مواد بی کیفیت برای پکیج ضدخوردگی آب رادیاتور استفاده شود این مشکلات به وضوح دیده میشود.
    ولی اگر از برند آصامکو استفاده کنید حتی بعد چندین سال این مشکل به هیچ عنوان پیش نخواهد امد.
رضا اسدی گفت:
سلام
آب مقطر بهتره بریزیم توی ماشینمون یا آب رادیاتور؟
فرقشون چیه؟
    ادمین گفت:
    با سلام
    آب رادیاتور متشکل از آب مقطر و پکیج ضدخوردگی می باشد. بنابراین باید حتما از اب رادیاتور با کیفیت بالا استفاده کرد تا هم از خوردگی قطعات خودرو شما جلوگیری کند و هم رسوب گذار نباشد که آب رادیاتور آصامکو به دلیل داشتن پکیج ضدخوردگی بسیار با کیفیت و همچنین استفاده از آب مقطر با TDS صفر این کارایی را دارد که به طور کامل از قطعات سیستم خنک کننده خودروی شما محافظت می کند.

    برای دیدن مقاله مربوط به اب رادیاتور لطفا از این لینک دیدن کنید.

    بهترین نوع آب جهت استفاده در رادیاتور خودرو

    https://asamco-shimi.ir/blog/articles/P1050-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.html