بهترین نوع آب جهت استفاده در رادیاتور خودرو

1 مقدمه

آب رادیاتور خودرو با آب لوله‌کشی شهری، آب جوشیده شده، آب کولر گازی، آب خشک شوئی، برفک یخچال و حتی آب مقطر خالص تفاوت‌های بسیاری دارد. در این مقاله قصد داریم دلایل برتری آب رادیاتور با کیفیت نسبت به سایر آبها جهت استفاده در رادیاتور ماشین را عنوان کنیم.

شرکت امیدان صنعت آرمان میهن  با سابقه ی طولانی و تجربه در زمینه ی ساخت و تولید آب رادیاتور با بهترین کیفیت، ضمانتی معتبر در کیفیت بالای این محصول به شما عزیزان می دهد. این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها این محصول را آماده سازی می نماید و با قیمت های مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. لازم به ذکر است شرکت آصامکو سالیانه آب رادیاتور تولیدی خود را جهت انجام آزمون های مربوطه به آزمایشگاه های معتبر کشور ارسال می کند و دراری گواهینامه های متعدد می باشد.

آب رادیاتور باکیفیت این شرکت اغلب در گالن های 2.5، 5، 10 و 20 لیتری روانه بازار میگردد.

 

 2 مقایسه آب رادیاتور با کیفیت در مقابل انواع آب ها

 1-2 آب معمولی یا آب شرب

از آنجایی که شما در حال مطالعه مطالبی در مورد بهترین آب رادیاتور خودرو هستید، حدس می‌زنیم شما جزو آن دسته از افرادی نیستید که از آب لوله‌کشی به جای بهترین آب رادیاتور خودرو استفاده می‌کنند. آب معمولی املاح بسیار زیادی دارد که با توجه به محل سکونت شما می‌تواند این مقدار متغیر هم باشد. هنگامی که این آب در اثر حرارت تبخیر شود، املاح و ترکیبات آن در رادیاتور رسوب کرده و باعث گرفتگی، انسداد و همچنین خوردگی لوله‌ها می‌شود.

 

 1-2 آب جوشیده

آب جوشیده تفاوت چندانی با آب معمولی ندارد و گاهاً به دلیل تبخیر آب دارای املاح بیشتری بوده و شدیداً رسوب زا می باشد.

 

3-2 آب کولر گازی، آب خشک شوئی و برفک یخچال

فرمول ساخت آب رادیاتور در خانه برای افراد زیادی بسیار ساده و شاید مقرون به صرفه به نظر برسد که شامل استفاده از آب کولر گازی، آب خشک شوئی و برفک یخچال میباشد. اما آیا این آب بهترین آب رادیاتور ماشین است و استفاده از آن می‌تواند جای خرید آب رادیاتور با کیفیت را بگیرد؟

آب کولر گازی، آب خشک شوئی و برفک یخچال نیز دارای املاح میباشد و اگر آن را برای مدت زمانی در جایی نگه دارید، ته‌نشین شدن املاح آن را خواهید دید. به همین دلیل، اصلاً آب کولر گازی، آب خشک شوئی و برفک یخچال بهترین آب رادیاتور ماشین نمی‌باشد. اما به دلیل نزدیکتر بودن ساختار آب کولر گازی، آب خشک شوئی و برفک یخچال به آب مقطر، حداقل نسبت به آب قابل شرب برای ریختن درون رادیاتور مناسبتر میباشد ولی با استانداردهای آب رادیاتور فاصله زیادی دارند. 

 

4-2 آب معمولی و ضدیخ

این نوع مخلوط هم به دلیل املاح موجود در آب معمولی تاثیر بسزایی در برابر سختی آب ندارد و به شدت رسوب زا است.

 

5-2 آب های بی کیفیتی که به اسم آب رادیاتور فروخته می شود

متاسفانه به دلیل رنگ صنعتی که داخل این نوع آبها ریخته میشود امکان تست دقیق آن وجود ندارد و جهت راستی آزمایی یا بایستی به آزمایشگاه معتبر ارسال گردد یا به صورت تجربی از انواع فلزات درون آنها ریخته و بعد از چند هفته تغییر رنگ و یا خوردگی را در آنها مشاهده خواهیم کرد. متاسفانه افراد سودجو به دلیل هزینه بر بودن تولید آب بدون املاح و همچنین مواد اولیه ضدخوردگی ترجیح میدهند از آب معمولی و رنگ صنعتی استفاده نمایند.

اگر می خواهید دلیل رسوبات در رادیاتور و به طور کلی مسدود شدن مدار گردش آب در سیستم خنک کننده رو بدونید ویدئو زیر رو از دست ندید.

 

 

 

 

3 دلایل برتری آب رادیاتور نسبت به آب مقطر خالص

همانطور که میدانید آب رادیاتور با کیفیت علاوه بر خلوص بالا به دلیل داشتن خاصیت ضد خوردگی نسبت به آب مقطر خالص کارایی بی نظیری در خنک کنندگی رادیاتور و همچنین عمر و دوام قطعات سیستم رادیاتور دارد، پس نمی توان صرفاً بدلیل اینکه حتی اگر آب مقطر خالص هم در دسترس دارید از آن استفاده کنید. آب مقطر خالص به دلیل نداشتن خاصیت ضد خوردگی جدا از اینکه برای سیستم رادیاتور خودروی شما مفید نسیت مضر نیز میباشد، و باعث کاهش طول عمر قطعات و آسیب جدی به خودروی شما میشود، و هزینه های گزاف بر روی دوش شما می گذارد به همین دلیل آب مقطر را بایستی حتماً با ضدیخ مخلوط کرد. شرکت امیدان صنعت آرمان میهن با کادری مجرب و با رسیدن به دانش روز محصولی با کیفیت تولید کرده است که بدون هیچ آسیبی به خودروی شما و همچنین مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی کمک شایانی به مشتریان خود کرده است.

 

شکل 1- نقش رادیاتور خودرو در بهبود عملکرد خودرو

 

4 اهمیت استفاده از آب رادیاتور با کیفیت در خودرو و ترکیبات تشکیل دهنده آن

 

وظیفه اصلی آب رادیاتور خنک کنندگی موتور خودرو است. آب رادیاتور ضمن گردش در سیستم خنک‏ کننده اتومبیل‏ها، گرمای حاصل از احتراق را از موتور جذب نموده و در رادیاتور خودرو آن را از دست میدهد. بنابراین کیفیت آب رادیاتور در عملکرد مناسب آن بسیار موثر می‏باشد.

به جهت آن که آب رادیاتور همواره در حال تماس با فلزات مختلف سیستم خنک کننده خودرو می‏باشد لذا تاثیر مستقیمی روی عمر مفید قطعات دارد و در صورتی که این محصول از کیفیت مناسب برخوردار نباشد سبب آسیب جدی به اجزای مختلف از جمله رادیاتور خودرو خواهد شد.

در زیر ترکیبات آب رادیاتور مناسب معرفی میگردد.

 

1-4 آب 

آب مورد استفاده در تولید آب رادیاتور باید به صورت کاملا خالص و عاری از هرگونه املاح و نمک‏های محلول در آب باشد تا باعث رسوب و گرفتگی مسیرهای رادیاتور نشود.

 

2-4 افزودنیها

جزء دیگر سازنده آب رادیاتور افزودنیهای آن میباشد. وظیفه اصلی این افزودنیها محافظت فلزات مختلف موجود در سیستم خنک‏ کننده خودرو از قبیل مس، استیل، آلومینیم، لحیم، چدن و ... در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. پکیج ماده افزودنی آب رادیاتور باید ضمن داشتن خواص ضدخوردگی و ضد زنگزدگی حاوی ترکیبات ضد رسوب نیز باشد تا از تشکیل رسوبات در رادیاتور جلوگیری نماید. استفاده از افزودنی آب رادیاتور در تولید این محصول امری ضروری میباشد به طوری که در صورت عدم استفاده از این مواد افزودنی، شاهد خوردگی و زنگ زدگی فلزات خواهیم بود.

متاسفانه تعداد بیشماری از آب رادیاتورهای موجود در بازار تنها با ترکیب دو جزء یعنی آب تصفیه شده و رنگ، قصد ساخت آب رادیاتور را می­کنند. ولی به جهت آن که ساختار اغلب این رنگها بر پایه اسیدی است لذا استفاده از رنگ در آب برای تولید آب رادیاتور موجب کاهش  PH  آب شده و برای خودرو بسیار مضر می‏باشد. از جمله خواص دیگر افزودنی‏های آب رادیاتور خنثی نمودن اثر اسیدی رنگ‏ها و حفظ    PH آب در محدوده مجاز می‏باشد.

 

علی گفت:
مقاله ی بسیار کاربردی بود. ممنون از مطالب خوبتون

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش